SOEL logo

 

Επιτροπές

Διδασκαλία

Στο Ινστιτούτο διδάσκουν έμπειροι εισηγητές που προέρχονται:

 

  • Καθηγητές Α.Ε.Ι. σε ποσοστό περίπου 45%.
  • Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές, με ιδιαίτερες σπουδές (μεταπτυχιακό, δεύτερο πτυχίο, κ.τ.λ.) μακρόχρονη πρακτική εμπειρία και εξειδίκευση σε ελέγχους, οργανώσεις κ.τ.λ. σε ποσοστό περίπου 40%.
  • Υψηλόβαθμα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης, σε ειδικά θέματα (Φορολογία Εισοδήματος, Φ.Π.Α., Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων) σε ποσοστό περίπου 15%.

Διοικητικό Συμβούλιο

Το Ινστιτούτο διοικείται και εκπροσωπείται από το Διοικητικό Συμβούλιο που αποτελείται από πέντε (5) έως επτά (7) μέλη.

Οι σύμβουλοι διορίζονται από τη Γενική Συνέλευση της εταιρίας. Το Δ.Σ., μετά το διορισμό του συγκροτείται σε σώμα, εκλέγοντας τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και τον Οικονομικό Επόπτη.

Κυρίαρχο όργανο είναι η Συνέλευση των Εταίρων, η οποία αποφασίζει επί παντός θέματος του Ινστιτούτου, δεσμεύοντας έτσι το Δ.Σ.

Στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Συνέλευσης υπάγονται τα εξής θέματα:

  • Ο διορισμός του Δ.Σ.
  • Η τροποποίηση του Καταστατικού, στην οποία περιλαμβάνεται η αύξηση ή μείωση των εισφορών των εταίρων
  • Η έγκριση του απολογισμού πεπραγμένων του Δ.Σ., του ετήσιου ισολογισμού και του οικονομικού απολογισμού
  • Ο διορισμός των ελεγκτών
  • Η λύση της εταιρίας

 

 

Διευθυντής σπουδών

Λουμιώτης Βασίλειος

Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής

ΣΟΛ Α.Ε.

 

 

Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου

Πρόεδρος Αλαμάνος Χαρίλαος,Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής - ΣΟΛ ΑΕ
Αντιπρόεδρος Τσαμάκης Ανδρέας Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ
Οικονομικός Επόπτης Πρεβέντης Παναγιώτης, Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής - ΣΟΛ ΑΕ
Μέλος Καλογεροπούλου Κλεοπάτρα, Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής - BDO GREECE
Μέλος Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος, Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής - ΜΟΟRE STEPHENS S.A.
Γραμματέας: Κάζδαγλη Άννα, Υπεύθυνη Γραμματείας ΙΕΣΟΕΛ

Κανονισμός Εισηγήσεων και Διδασκαλίας ΙΕΣΟΕΛ


ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ
ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Κανονισμός Εισηγήσεων και Διδασκαλίας
Μεταπτυχιακού Προγράμματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

ΑΘΗΝΑ  2011
 
 Κανονισμός Εισηγήσεων και Διδασκαλίας
Μεταπτυχιακού Προγράμματος Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης
_____________________

Εισαγωγή

Το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών σε συνεργασία με το Σώμα Ορκωτών Λογιστών έχουν συστήσει το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ.) προκειμένου να παράσχουν μεταπτυχιακή επαγγελματική εκπαίδευση στα νεοεισερχόμενα στο Ελεγκτικό Επάγγελμα μέλη, αλλά και σε όσα στελέχη των επιχειρήσεων επιθυμούν να λάβουν μια τέτοια εκπαίδευση.

Το ΙΕΣΟΕΛ έχει επίσης ως σκοπό την οργάνωση ειδικών σεμιναρίων Επιμόρφωσης, Εξειδίκευσης και Συνεχούς Εκπαίδευσης των απασχο-λούμενων στο Ελεγκτικό και Λογιστικό επάγγελμα.

Στο ΙΕΣΟΕΛ έχει ανατεθεί από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών η διοργάνωση των Επαγγελματικών Εξετάσεων που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Οι σπουδές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στο ΙΕΣΟΕΛ διαρκούν δύο (2) έτη, με 400 ώρες Εκπαίδευσης κάθε έτος και σε σύνολο 800 περίπου ώρες και για τα δύο έτη. Σε αυτούς που παρακολουθούν την εκπαίδευση και μετά από επιτυχή εξέταση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του μεταπτυχιακού προγράμματος χορηγείται Τίτλος Μεταπτυχιακής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα λειτουργεί σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Μεταπτυχιακού Προγράμματος Επαγγελματικής Εκπαί-δευσης που έχει εγκρίνει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ, ενώ οι εξετάσεις σε αυτό διενεργούνται σύμφωνα με όσα ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία και τις αποφάσεις του Εποπτικού Συμβουλίου του Σ.Ο.Ε.Λ. ή και του Δ.Σ. του Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ., και οπωσδήποτε σύμφωνα με την ισχύουσα εκάστοτε νομοθεσία.

Τα ανωτέρω αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του παρόντος Κανονισμού ο οποίος αφορά όσους διδάσκουν στο ΙΕΣΟΕΛ.

 
Άρθρο 1    Διορισμός Εισηγητή
Ο Εισηγητής διορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ, ύστερα από σχετική εισήγηση του Διευθυντή Σπουδών, με βάση αίτηση του Εισηγητή και το απαραίτητο συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα αυτού.
Η αίτηση για διορισμό υποβάλλεται στη Γραμματεία Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών.
Αρχής γενομένης από την εκπαιδευτική περίοδο 2012 – 2013, το ανώτατο όριο ηλικίας για τους εισηγητές του ΙΕΣΟΕΛ είναι τα 70 έτη.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να παραταθεί, κατόπιν προτάσεως του Διευθυντή Σπουδών, μέχρι το 73ο έτος της ηλικίας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ μπορεί να διορίζει και αναπληρωματικό εισηγητή σε ορισμένα μαθήματα ή βοηθό εισηγητή ειδικότερα στην περίπτωση προώθησης νέων εισηγητών στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης, ύστερα από σχετική εισήγηση του Διευθυντή Σπουδών.

Άρθρο 2    Διάρκεια Διορισμού Εισηγητή
1.    Ο διορισμός του Εισηγητή καλύπτει τη διάρκεια μιας ακαδημαϊκής περιόδου. Η ανανέωση του διορισμού γίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ είτε με ειδική απόφαση είτε με την απόφαση που εγκρίνει το ετήσιο πρόγραμμα σπουδών.
2.    Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί με απόφαση του να αντικαταστήσει έναν εισηγητή με έναν άλλο και κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής περιόδου.

Άρθρο 3    Γνωστοποίηση διορισμού ή μεταβολής
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ με την έγκριση του διορισμού του Εισηγητή ή οποιασδήποτε μεταβολής στους Εισηγητές εξουσιοδοτεί συγχρόνως και το Διευθυντή Σπουδών να προβαίνει στις δέουσες  γνωστοποιήσεις.

Άρθρο 4    Αποδοχή διορισμού ή μεταβολής
Ο Εισηγητής προς τον οποίο γνωστοποιείται διορισμός ή οποιαδήποτε άλλη μεταβολή είναι υποχρεωμένος να απαντήσει, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην επιστολή γνωστοποίησης. Αν ο Εισηγητής δεν ανταποκριθεί, τότε το Διοικητικό Συμβούλιο αποδεσμεύεται από το διορισμό και μπορεί να προχωρήσει στο διορισμό άλλου Εισηγητή. Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να λάβει και άλλα μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσει την κανονική και απρόσκοπτη λειτουργία του προγράμματος.

Άρθρο 5    Παρουσίες – Αμοιβές
1.    Ο Εισηγητής είναι υποχρεωμένος, δίδοντας το παράδειγμα στους σπουδαστές, να τηρεί αυστηρά το ωράριο διεξαγωγής των μαθημάτων και να προσέρχεται εγκαίρως στο εκπαιδευτικό κέντρο του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, Καποδιστρίου 28, Αθήνα ή στο αντίστοιχο εκπαιδευτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, πρέπει να εισέρχεται στην αίθουσα διδασκαλίας την ακριβή ώρα έναρξης του μαθήματος, όπως ορίζει ο Κανονισμός Λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ή όπως ορίζει τυχόν ειδικό ωράριο διεξαγωγής των μαθημάτων.
2.    Ο Εισηγητής αμείβεται για κάθε ώρα διδασκαλίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα. Η ωριαία αμοιβή του Εισηγητή, ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ, το οποίο λαμβάνει υπόψη ιδιαιτέρως τυχόν τίτλους πανεπιστημιακής διδασκαλίας [Διδάκτορας, Λέκτορας, Επίκουρος, Αναπληρωτής, Τακτικός καθηγητής Α.Ε.Ι.]
3.    Η εκκαθάριση των αμοιβών γίνεται από το Λογιστήριο του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης μέσα στο πρώτο 15θήμερο κάθε επόμενου μήνα για τις ώρες διδασκαλίας  του προηγούμενου μήνα. Οι υπόχρεοι κατά τον Κ.Β.Σ. Εισηγητές πρέπει να εκδίδουν και να παραδίδουν στο Λογιστήριο εγκαίρως πριν την καταβολή των αμοιβών του μήνα το απαραίτητο φορολογικό στοιχείο (θεωρημένη απόδειξη).
4.    Ο Εισηγητής πρέπει να προσυπογράφει το Δελτίο Παρουσίας των Σπουδαστών, ώστε το Λογιστήριο να προβαίνει σε υπολογισμό των αμοιβών του, χωρίς καθυστερήσεις ή αμφιβολίες για τις ώρες παρουσίας του Εισηγητή.
5.    Επισημαίνεται η υποχρέωση κοσμίας εμφάνισης και συμπεριφοράς του Εισηγητή κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στο ΙΕΣΟΕΛ.

Άρθρο 6    Προσωπική Παρουσία
1.    Ο Εισηγητής είναι υποχρεωμένος να διδάσκει αυτοπροσώπως και δεν έχει το δικαίωμα να αποστέλλει άλλο πρόσωπο σε αντικατάσταση. Για οποιοδήποτε κώλυμμα, πρέπει εγκαίρως και εγγράφως να απευθύνεται στη Διεύθυνση Σπουδών υποδεικνύοντας και την κατά τη γνώμη του ενδεδειγμένη λύση. Η αντικατάστασή του ή η τροποποίηση του προγράμματος εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο κατόπιν σχετικής εισήγησης του Διευθυντή Σπουδών.
2.    Σε περίπτωση ασθενείας, ο Εισηγητής πρέπει να κάνει ό,τι καλύτερο και προσφορότερο για αυτόν, προς άμεση τηλεφωνική ειδοποίηση της Γραμματείας του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης.

Άρθρο 7    Διεξαγωγή του μαθήματος
1.    Ο Εισηγητής πρέπει να διδάσκει το μάθημα για το οποίο έχει διοριστεί με βάση την ύλη που περιγράφεται λεπτομερώς στον Κανονισμό Εξετάσεων του ΣΟΕΛ. Η ύλη πρέπει να καλύπτεται στο χρόνο που ορίζει το πρόγραμμα.
2.    Η διδασκαλία πρέπει να περιλαμβάνει επαρκή πρακτικά παραδείγματα, ώστε να γίνεται περισσότερο κατανοητό το μάθημα. Η διδασκαλία πρέπει να περιορίζεται στο διδακτέο γνωστικό αντικείμενο και να μην αναφέρεται σε άλλα γνωστικά αντικείμενα ή και άλλα θέματα, εκτός διδακτέας ύλης του συγκεκριμένου διδακτέου γνωστικού αντικειμένου.
3.    Επισημαίνεται η υποχρέωση του Εισηγητή, για την επαρκή και κατάλληλη προετοιμασία του θέματος που θα αναπτύξει, κάθε φορά, στους σπουδαστές.

Άρθρο 8    Ομοιομορφία διδασκαλίας
1.    Οι Εισηγητές του ιδίου γνωστικού αντικειμένου πρέπει να συνεργάζονται πριν από την έναρξη των μαθημάτων, αλλά και κατά τη διάρκεια αυτών:
(α) για την κατάρτιση των σημειώσεων ή την υπόδειξη του κατάλληλου βιβλίου
(β)     για την ομοιόμορφη διεξαγωγή της διδασκαλίας, τουλάχιστον από άποψης πρακτικών παραδειγμάτων, ασκήσεων, εργασιών κατ’ οίκον κ.λ.π, αλλά και σειράς της διδακτέας ύλης κάθε γνωστικού αντικειμένου.
2.    Αποτελεί υποχρέωση των Εισηγητών για την ανάπτυξη της μέγιστης δυνατής ομοιομορφίας στη διδασκαλία του ιδίου γνωστικού αντικειμένου. Η πρωτοβουλία για την ύπαρξη συνεργασίας και συνεννόησης ανατίθεται σε οριζόμενο από το Διευθυντή Σπουδών Εισηγητή.
3.    Ιδιαίτερη υποχρέωση του προαναφερόμενου Εισηγητή αποτελεί το έργο του συντονισμού, συνεργασίας κ.λ.π. μεταξύ όλων των εισηγητών του ιδίου γνωστικού αντικειμένου. Για κάθε πρόβλημα απευθύνεται στο Διευθυντή Σπουδών.
4.    Ο Διευθυντής Σπουδών μπορεί να ζητήσει εξηγήσεις για την έλλειψη ομοιομορφίας, συντονισμού, συνεργασίας κ.λ.π. από τον ορισθέντα Εισηγητή. Ο Διευθυντής είναι εξουσιοδοτημένος από το Διοικητικό Συμβούλιο να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την εφαρμογή του παρόντος.

Άρθρο 9    Σημειώσεις – Βιβλία – Διαφάνειες
1.    Ο Εισηγητής είναι υποχρεωμένος να καταρτίσει και να παραδώσει εγκαίρως στους σπουδαστές και κατά προτίμηση με την έναρξη των μαθημάτων, πλήρεις και επαρκείς σημειώσεις για το διδακτέο γνωστικό αντικείμενο ή να υποδείξει κατάλληλο βιβλίο, που καλύπτει τη διδακτέα ύλη.
    Σε κάθε περίπτωση είτε πρόκειται να καταρτιστούν σημειώσεις είτε να υποδειχθεί κατάλληλο βιβλίο, πρέπει να υπάρχει ομοφωνία όλων όσων διδάσκουν το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Η πρωτοβουλία για την ύπαρξη ομοφωνίας όλων των διδασκόντων το ίδιο γνωστικό αντικείμενο ανήκει στον ορισθέντα Εισηγητή για το συντονισμό της διδασκαλίας. Κάθε διαφωνία ή πρόβλημα αναφέρεται στο Διευθυντή των Σπουδών για την εξεύρεση λύσης.
2.    Η γραπτή ομοφωνία των διδασκόντων για τις σημειώσεις ή και το υποδεικνυόμενο βιβλίο προσκομίζεται στο Διευθυντή Σπουδών, πριν από τη διανομή των σημειώσεων ή την αγορά του βιβλίου.
    Πρόσθετη βιβλιογραφία μπορεί να υποδεικνύεται στους σπουδαστές που επιθυμούν, χωρίς να αποτελεί αντικείμενο των εξετάσεων.
3.    Η Γραμματεία του ΙΕΣΟΕΛ παραλαμβάνει, αρχικά, από τους Εισηγητές χειρόγραφα ή άλλα στοιχεία και φροντίζει για τη δακτυλογράφησή τους. Η παράδοση όμως των τελικών σημειώσεων ή άλλων στοιχείων από τους Εισηγητές πρέπει να γίνεται απ’ ευθείας στο Διευθυντή Σπουδών εγκαίρως, λαμβανομένου υπόψη του όγκου αυτών, ώστε η Γραμματεία να έχει το περιθώριο χρόνου εκτύπωσης και διανομής τους.
4.    Ο Εισηγητής μπορεί να χρησιμοποιήσει διαφάνειες για τη διδασκαλία. Οι διαφάνειες πρέπει να είναι καθαρές, ευανάγνωστες και όχι πυκνογραμμένες. Η Γραμματεία του ΙΕΣΟΕΛ παρέχει τις υπηρεσίες της για την κατασκευή των διαφανειών. Οι Εισηγητές όμως πρέπει να φροντίζουν αυτό εγκαίρως και όχι λίγη ώρα προ του μαθήματος.
5.    Ο επιστάτης του ορόφου δεν είναι αρμόδιος για φωτοτυπίες και διαφάνειες. Μόνο σε εξαιρετικές και μεμονωμένες περιπτώσεις μπορεί να εξυπηρετήσει για την εκτύπωση μιας διαφάνειας ή φωτοτυπίας.

Άρθρο 10    Πρακτικές ασκήσεις και παραδείγματα
1.    Ο Εισηγητής πρέπει να φροντίζει, κατά τη διδασκαλία, να αναπτύσσει ή να παραθέτει κατάλληλα πρακτικά παραδείγματα ή ασκήσεις, παράλληλα με τη θεωρητική ανάπτυξη του θέματος.
2.    Η Γραμματεία παρέχει κατάλληλη υποστήριξη για την κατάρτιση τέτοιων ασκήσεων ή παραδειγμάτων, με οποιαδήποτε μορφή χρειάζονται (φωτοτυπίες, διαφάνειες), αρκεί εγκαίρως να παραδίδονται σε αυτή τα σχετικά χειρόγραφα.
3.    Επισημαίνεται η ανάγκη παροχής πρακτικών παραδειγμάτων ή ασκήσεων, σύμφωνα με την ακολουθούμενη, διεθνώς, πρακτική (π.χ. ACCA, ICAEW κ.λ.π.), σε όλα ανεξαρτήτως τα μαθήματα, είτε νομικής είτε λογιστικής ή ελεγκτικής φύσης.
4.    Για τις ανωτέρω πρακτικές ασκήσεις, παραδείγματα κ.λ.π. ισχύει η πρόβλεψη του άρθρου 8 για την ομοιομορφία της διδασκαλίας.

Άρθρο 11    Ομαλή διεξαγωγή μαθήματος
1.    Στην αίθουσα διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, πρέπει να επικρατεί τάξη, ευπρέπεια και πειθαρχία. Αυτά αποτελούν αντικείμενο ευθύνης του Εισηγητή.
2.    Σπουδαστές που θορυβούν ή δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος ανακαλούνται στην τάξη από τον Εισηγητή και σε περίπτωση υποτροπής αναφέρονται στο Διευθυντή Σπουδών.
3.    Οποιαδήποτε ανάγωγη ή ανάρμοστη συμπεριφορά σπουδαστή προς άλλο σπουδαστή ή προς τον Εισηγητή, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, πρέπει να αναφέρεται γραπτώς στο Διευθυντή Σπουδών.
4.    Οι σπουδαστές οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις αναρτημένες οδηγίες, ανακοινώσεις και υποδείξεις του προσωπικού του ΙΕΣΟΕΛ ή του ΣΟΕΛ, εφόσον βρίσκονται στους χώρους του Εκπαιδευτικού Κέντρου ή του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών. Ανάρμοστη συμπεριφορά αυτών προς το προσωπικό του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης ή του ΣΟΕΛ πρέπει να αναφέρεται στο Διευθυντή Σπουδών .
5.     Η αναφορά προς το Διευθυντή Σπουδών για τις περιπτώσεις 3 και 4 ανωτέρω μπορεί να γίνει και από οποιοδήποτε εμπλεκόμενο μέρος.
6.    Ο Εισηγητής οφείλει κατά τη διάρκεια του μαθήματος να επιδεικνύει υπομονή και επιμονή ως προς το στόχο της διδασκαλίας του, χωρίς να σχολιάζει δυσμενώς την αντίληψη οποιουδήποτε σπουδαστή, αλλά μέσα στο πλαίσιο του χρόνου που διαθέτει να προσπαθεί για την καλύτερη δυνατή ανάλυση του θέματος που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον σπουδαστή.
7.    Ο Εισηγητής πρέπει να προτρέπει τους σπουδαστές σε ερωτήσεις ή τη διατύπωση αποριών και γενικά να κεντρίζει το ενδιαφέρον των σπουδαστών για το μάθημα.

Άρθρο 12    Εργασίες σπουδαστών – Αξιολόγηση τμήματος
1.    Οι Εισηγητές σε όλα ανεξαιρέτως τα γνωστικά αντικείμενα (εξαιρούμενου του αντικειμένου Λογιστικές Εφαρμογές Πληροφορικής) με βάση τη διδαχθείσα ύλη πρέπει να αναθέτουν στους σπουδαστές να εκπονήσουν κατ’ οίκον μια ή περισσότερες εργασίες, συνήθως μικρές σε έκταση, αλλά ουσιαστικές.
2.    Οι Εισηγητές με βάση τη βαθμολόγηση αυτών των εργασιών, αλλά και το ενδιαφέρον των σπουδαστών κάθε τμήματος κατά τη διάρκεια των μαθημάτων πρέπει να καταρτίζουν έκθεση αξιολόγησης των σπουδαστών του τμήματος, συμπληρώνοντας το σχετικό δελτίο, που παρατίθεται, ως υπόδειγμα, στο τέλος του παρόντος κανονισμού.
3.    Οι Εισηγητές πρέπει κατά τη λήξη των μαθημάτων κάθε Γνωστικoύ Αντικείμενου σε ένα τμήμα με βάση τον ονομαστικό κατάλογο των σπουδαστών να βαθμολογούν αυτούς, κυρίως ως προς την επίδειξη ενδιαφέροντος, επιμέλειας και συμμετοχής στο μάθημα. Σχετικό υπόδειγμα παρέχεται στο τέλος του παρόντος.
Οι εκθέσεις αξιολόγησης των σπουδαστών των παρ. 2 και 3 του τμήματος παραδίδονται μετά το πέρας των μαθημάτων του τμήματος στο Διευθυντή Σπουδών.

Άρθρο 13    Αξιολόγηση Εισηγήσεων- Αξιολόγηση Σπουδαστών
1. Κατά τη διάρκεια του προτελευταίου μαθήματος κάθε γνωστικού αντικειμένου παραδίδεται στους σπουδαστές σχετικό έντυπο αξιολόγησης. Το έντυπο αυτό πρέπει να συμπληρωθεί από τους σπουδαστές και να παραδοθεί στο τελευταίο μάθημα πριν από την ώρα αποχώρησής τους, υπογράφοντας παράλληλα στο σχετικό παρουσιολόγιο.
2.  Το έντυπο αυτό συμπληρώνεται ανώνυμα και τοποθετείται σε ειδικό κουτί, που βρίσκεται στην έδρα. Υπόδειγμα του εντύπου παρατίθεται στο τέλος του παρόντος Κανονισμού.
3. Τα έντυπα αυτά συγκεντρώνονται και τοποθετούνται από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΙΕΣΟΕΛ σε ειδικό φάκελο με τις απαραίτητες εξωτερικές ενδείξεις και παραδίδονται στο Διευθυντή Σπουδών.
4. Ο Διευθυντής Σπουδών συντάσσει σχετική έκθεση προς το Διοικητικό Συμβούλιο, με βάση τα ανωτέρω έντυπα. Δε λαμβάνονται υπόψη το 10% των πλέον θετικών αξιολογήσεων, καθώς και το 10% των πλέον αρνητικών αξιολογήσεων.
5. Τα στοιχεία των αξιολογήσεων είναι ανακοινώσιμα στους Εισηγητές.
6.  Οι Εισηγητές είναι υποχρεωμένοι κατά το τελευταίο μάθημα σε κάθε γνωστικό αντικείμενο να βαθμολογούν τους σπουδαστές με βάση ονομαστικό κατάλογο για  τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους  στο μάθημα, σύμφωνα με το παρατιθέμενο υπόδειγμα στο τέλος του παρόντος.
7. Οι ανωτέρω ονομαστικοί κατάλογοι παραδίδονται στο Διευθυντή Σπουδών, ο οποίος ενημερώνει με έκθεσή του το Δ.Σ. του ΙΕΣΟΕΛ, όπως και αν  χρειαστεί κατά την κρίση του Δ.Σ. του ΙΕΣΟΕΛ και την εταιρεία στην οποία απασχολείται ο σπουδαστής.
8.   Οι ανωτέρω βαθμολογικοί πίνακες τίθενται υπόψη και του Δ.Σ. του Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ.

Άρθρο 14    Συμμετοχή στις εξετάσεις
1.    Οι Εισηγητές είναι υποχρεωμένοι να αποδεχθούν το διορισμό τους ως θεματοθετών ή και εξεταστών τουλάχιστον για την περίοδο εξετάσεων που ακολουθεί μετά τη λήξη της ακαδημαϊκής περιόδου.
2.    Ο διορισμός τους ως  θεματοθετών ή και εξεταστών γίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΣΟΕΛ αλλά εγκρίνεται από το Εποπτικο Συμβούλιο του ΣΟΕΛ και την Επιτροπή των Εξετάσεων και γνωστοποιείται σε αυτούς από το Διευθυντή Σπουδών. Στο έγγραφο γνωστοποίησης του διορισμού αναφέρονται όλες οι σχετικές λεπτομέρειες με τη διεξαγωγή των εξετάσεων.

Άρθρο 15   Επιτήρηση προσέλευσης και αποχώρησης σπουδαστών

1.    Οι Εισηγητές πρέπει να επιτηρούν διακριτικά, αλλά άμεσα, την προσέλευση και αποχώρηση των σπουδαστών (Δελτίο παρουσιών), ανεξάρτητα από τις σχετικές ενέργειες του αρμόδιου υπαλλήλου του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης.


2.    Οι Εισηγητές πρέπει να εφοδιάζονται με κατάλογο των σπουδαστών κάθε τμήματος και να καταχωρούν σε αυτό το βαθμό αξιολόγησης κάθε σπουδαστή, όπως προκύπτει από την εφαρμογή του άρθρου 12 παραγρ. 2  και 3 του παρόντος.


Άρθρο 16    Οδηγίες για τις εξετάσεις

1.    Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τα γνωστικά αντικείμενα που πρέπει να διδάσκονται στο Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ. για την επαγγελματική κατάρτιση των μελών του Σ.Ο.Ε.Λ. περιλαμβάνονται σε 16 Τομείς Γνώσεων.

2.    Κάθε Τομέας Γνώσεων μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα Γνωστικά Αντικείμενα.

3.    Κάθε Γνωστικό Αντικείμενο διδάσκεται από έναν εισηγητή ή και περισσότερους, εφόσον λειτουργούν περισσότερα τμήματα διδασκαλίας ή ανακύπτουν θέματα ειδικών γνώσεων σε ένα γνωστικό αντικείμενο.

4.    Κάθε σπουδαστής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ. παρακολουθεί τους προαναφερόμενους 16 Τομείς Γνώσεων σε προγράμματα διδασκαλίας διάρκειας περίπου 800 διδακτικών ωρών κατανεμομένων σε δύο (2) έτη σπουδών.

5.    Οι εξετάσεις διενεργούνται δύο φορές το χρόνο (Ιούλιο και Δεκέμβριο).

6.    Εξετάζεται κάθε Τομέας Γνώσεων ξεχωριστά. Κάθε Τομέας Γνώσεων περιλαμβάνει ένα ή δύο γνωστικά αντικείμενα. Εξαίρεση αποτελεί ο Τομέας Γνώσεων «Λογιστική και Ελεγκτική Δημοσίων Οργανισμών και ειδικών κλάδων επιχειρήσεων» (πρώην «Λογιστική Τυποποίηση») στον οποίο περιλαμβάνονται τέσσερα γνωστικά αντικείμενα, αλλά εξετάζονται ανά δύο ξεχωριστά.

7.    Τομέας Γνώσεων με ένα Γνωστικό Αντικείμενο περιλαμβάνει 4 θέματα εξετάσεων. Ο χρόνος της εξέτασης κάθε Τομέα είναι τρεις (3) ώρες εκτός των Τομέων Γνώσεων «Γενικές Αρχές Λογιστικής και Λογιστικά Πρότυπα» (πρώην «Λογιστική 1») και «Ελεγκτική» (πρώην «Ελεγκτική 1+2») όπου ο χρόνος εξέτασης είναι 4 ώρες, εφόσον εξετάζονται αμφότερα τα γνωστικά αντικείμενα, καθώς και του Τομέα Γνώσεων «Μαθηματικά και Στατιστικές Μέθοδοι» όπου ο χρόνος εξέτασης είναι 2 ώρες. Ο χρόνος εξέτασης κάθε γνωστικού αντικειμένου αναφέρεται στον παρατιθέμενο αναλυτικό πίνακα «Νέοι τομείς γνώσεων και γνωστικά αντικείμενα».

8.    Για κάθε γνωστικό αντικείμενο ορίζονται δύο (2) θεματοθέτες, που καταρτίζουν τα προς εξέταση θέματα σε τρεις πλήρεις διαφορετικές σειρές.

Αν η εξέταση αφορά σε τομέα γνώσεων με ένα γνωστικό αντικείμενο καταρτίζονται 4 θέματα. Αν αφορά σε τομέα γνώσεων με δύο (2) γνωστικά αντικείμενα καταρτίζονται δύο (2) θέματα σε κάθε γνωστικό αντικείμενο.

Τα θέματα κάθε γνωστικού αντικειμένου εκτυπώνονται ξεχωριστά. Κατά την ημέρα των εξετάσεων παραδίδονται στους εξεταζόμενους μόνο τα θέματα των γνωστικών αντικειμένων που εξετάζεται ο καθένας.

Παρατίθεται αναλυτικός πίνακας τομέων γνώσεων και γνωστικών αντικειμένων.


Νέοι Τομείς Γνώσεων και Γνωστικά Αντικείμενα
(σύμφωνα με το άρθρο 8 Ν. 3693/2008)

Τομείς Γνώσεων

Γνωστικά αντικείμενα

Ώρες

διδασκαλίας

Ώρες

Εξέτασης

Συντελεστής

Βαρύτητας

Αντικειμένου

Τομέα

1.

(α)

Γενικές Αρχές Λογιστικής και Λογιστικά Πρότυπα

(Λογιστική 1)

1.      Γενικές Αρχές Λογιστικής και Λογιστικά Πρότυπα

·         Θεωρία και εφαρμοσμένη Λογιστική

·         Βασικές Λογιστικές Αρχές Διεθνών Λογιστικών Προτύπων

2.      Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο – Νομικό πλαίσιο και πρότυπα κατάρτισης ατομικών οικονομικών καταστάσεων

 

 

70

 

 

 

30

 

3

 

 

 

1,5

 

4

 

 

 

 

1,5

 

 

 

2.

(β)

Ελεγκτική

(Ελεγκτική 1+2)

1.      Ελεγκτική και επαγγελματικές ικανότητες ελεγκτή

·         Νομικό πλαίσιο και πρότυπα ελέγχου ατομικών οικονομικών καταστάσεων

·         Αρχές και Μέθοδοι Ελεγκτικής

2.   Διαχείριση κινδύνων και εσωτερικός έλεγχος

 

48

 

 

 

24

3

 

 

 

1,5

4

 

 

 

1,5

 

 

 

3.

(γ)

Φορολογία Ι

1.      Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων (Κ.Β.Σ.)

2.      Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.)

20

24

1,5

1,5

 

3

 

 

0,8

4.

(δ)

Αστικό και Εμπορικό Δίκαιο – Εργατικό Δίκαιο

1.      Αρχές και ειδικά θέματα αστικού και εμπορικού δικαίου

2.      Αρχές και ειδικά θέματα ασφαλιστικού και εργατικού δικαίου

 

24

24

1,5

1,5

 

3

 

 

0,5

 

5.

(ε)

Μαθηματικά και Στατιστικές Μέθοδοι

Στοιχεία Μαθηματικών και Στατιστικής

24

2

2

0,5

6.

(στ)

Αρχές Οικονομίας, Χρηματοοικονομικής και Οικονομικής των Επιχειρήσεων

1.      Οικονομική Επιχειρήσεων – Πολιτική Οικονομία

 

2.      Διεθνής Οικονομία

16

 

16

1,5

 

1,5

 

3

 

0,5

7.

(ζ)

Βασικές αρχές χρηματοοικονομικής διοίκησης

1.      Βασικές αρχές οικονομικής διαχείρισης επιχειρήσεων

2.      Επενδύσεις, νέα χρηματοπιστωτικά μέσα

20

 

20

1,5

 

1,5

 

3

 

0,5

8.

(η)

Εταιρικό – Πτωχευτικό Δίκαιο

1.      Αρχές και ειδικά θέματα εταιρικού δικαίου – εταιρικής διακυβέρνησης και πτωχευτικού δικαίου

2.      Ειδικές διατάξεις του κωδ. Ν. 2190/1920

24

 

12

2

 

1

3

0,8

9.

(θ)

Κοστολόγηση και διοικητική Λογιστική

(Λογιστική 2)

Κοστολόγηση και διοικητική Λογιστική

(θεωρία και εφαρμοσμένη Λογιστική)

52

 

3

 

 

3

 

 

1,5

 

10.

(ι)

Λογιστική και Ελεγκτική Δημοσίων Οργανισμών και ειδικών κλάδων επιχειρήσεων

(Λογιστική Τυποποίηση)

1.      Ειδικά θέματα Λογιστικής και Ελεγκτικής Δημοσίου τομέα

2.      Ειδικά θέματα Λογιστικής και Ελεγκτικής Τραπεζών

16

 

16

1,5

 

1,5

3

 

1

 

 

3.      Ειδικά θέματα Λογιστικής και Ελεγκτικής Ασφαλιστικών επιχειρήσεων

4.      Ειδικά θέματα Λογιστικής και Ελεγκτικής Ναυτιλιακών επιχειρήσεων

16

 

16

1,5

 

1,5

3

11.

(ια)

Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα και Δ.Π.Χ.Α.

Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα και Δ.Π.Χ.Α.

48

3

3

1,5

12.

(ιβ)

Πληροφορική και Μηχανογραφικά συστήματα

Πληροφορική και Μηχανογραφικά συστήματα

 

44

3

3

0,6

13.

(ιγ)

Διεθνή Πρότυπα Ελέγχου

(Ελεγκτική 3)

Διεθνή Πρότυπα Ελέγχου

·         Θεωρία και εφαρμοσμένη ελεγκτική

·         Κανόνες ανεξαρτησίας και επαγγελματική δεοντολογία

58

 

3

 

 

3

 

 

1,5

 

14.

(ιδ)

Χρηματοοικονομική ανάλυση

(Λογιστική 3)

1.      Ανάλυση οικονομικών καταστάσεων

2.      Καταστάσεις ταμειακών ροών

30

20

1,5

1,5

 

3

 

1

15.

(ιε)

Φορολογία ΙΙ

1.      Φορολογία Φυσικών Προσώπων

2.      Φορολογία Νομικών Προσώπων

30

30

1,5

1,5

 

3

 

0,8

16.

(ιστ)

Ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις

(Λογιστική 4)

Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις

·         Νομικό πλαίσιο και πρότυπα σύνταξης ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων

·         Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων

40

3

3

1,5

Σύνολο συντελεστών 16



9.    Η αμοιβή των θεματοθετών που καταρτίζουν τα θέματα καθορίζεται από το Δ.Σ. του Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ.

10.    Οι θεματοθέτες υποχρεούνται να καταρτίσουν και τις πλήρεις απαντήσεις στα θέματα που καταρτίζουν, τις οποίες παραδίδουν στη Γραμματεία του Ι.Ε.Σ.Ο.Ε.Λ. επτά (7) ημέρες πριν από την έναρξη της εξεταστικής περιόδου μέσα σε σφραγισμένο φάκελο.

11.    Εξεταστές ενός τομέα γνώσεων ορίζονται (2) δύο από τους Εισηγητές του Τομέα, που μπορεί να είναι και θεματοθέτες.

12.    Η βαθμολόγηση κάθε γραπτού γίνεται από τους εξεταστές με βάση τις απαντήσεις που έχουν καταρτίσει οι θεματοθέτες. Η βαθμολόγηση γίνεται για κάθε γνωστικό αντικείμενο ξεχωριστά από (0) μηδέν μέχρι (20) είκοσι.

Περισσότερες οδηγίες για τις εξετάσεις παρατίθενται στον Κανονισμό Επαγγελματικών Εξετάσεων του ΣΟΕΛ.


Άρθρο 17        Συνεργασία με Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο  Αθηνών
1.    Το ΣΟΕΛ και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών έχουν συνάψει σύμβαση συνεργασίας για τη διεξαγωγή από κοινού προγράμματος MASTER στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική.
2.    Τα μαθήματα για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MASTER του ΕΚΠΑ διεξάγονται από το Διδακτικό Προσωπικό του ΕΚΠΑ, ορισμένα όμως γνωστικά αντικείμενα ανατίθενται στο ΣΟΕΛ, κατά το πρόγραμμα του ΕΚΠΑ.
3.    Οι εξετάσεις για το MASTER διενεργούνται από το ΕΚΠΑ.
4.    Το ΕΚΠΑ έχει αποδεχθεί ότι οι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακής κατάρτισης του ΙΕΣΟΕΛ μπορεί να αποκτήσουν το MASTER δίνοντας εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό γνωστικών αντικειμένων στο ΕΚΠΑ. Οι λεπτομέρειες για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα ορίζονται από το ΕΚΠΑ και ανακοινώνονται.

Άρθρο 18    Συμπλήρωση – Τροποποίηση – Ισχύς του Κανονισμού
1.    Ο Κανονισμός αυτός συμπληρώνεται και τροποποιείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών.
2.    Ο αρχικός Κανονισμός καταρτίστηκε και τέθηκε σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου 2005. Στη συνέχεια έγιναν ορισμένες συμπληρώσεις και τροποποιήσεις του Κανονισμού αυτού με σχετικές αποφάσεις του ΔΣ του ΙΕΣΟΕΛ.
 
Δελτίο Αξιολογήσεως
Ενδιαφέροντος, Επιμέλειας και Συμμετοχής
κατά τη διάρκεια των μαθημάτων
Γνωστικό Αντικείμενο: ………………………………………………………
Εισηγητής                    : ……………….…………………..
Τμήμα                           : …………     Ημερομηνία : …………………..
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:    9-10 άριστη,    7-8 καλή,    5-6 μέτρια και    0-4 κακή



Ονοματεπώνυμο

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ/

ΑΡΙΣΤΗ

ΚΑΛΗ

ΜΕΤΡΙΑ

ΚΑΚΗ

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

16.

 

 

 

 

17.

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

21.

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

25.

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

27.

 

 

 

 

28.

 

 

 

 

29.

 

 

 

 

30.

 

 

 

 

31.

 

 

 

 

32.

 

 

 

 

33.

 

 

 

 

34.

 

 

 

 

35.

 

 

 

 



Υπογραφή Εισηγητή: ……………………



 

ΣΩΜΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ


 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

 

 

Παρακαλούμε να απαντήσετε στο κατωτέρω Ερωτηματολόγιο με αντικειμενικότητα και αμεροληψία, θέτοντας καταλλήλως την ένδειξη Χ. Η συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου αυτού θα αποτελέσει τη βάση για συνεχή βελτίωση της λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Επαγγελματικής Κατάρτισης του ΙΕΣΟΕΛ.

 

 

α. Στοιχεία Εισηγητή και Γνωστικού Αντικειμένου

Ονοματεπώνυμο Εισηγητή

:

……………………………………………………….

Ονοματεπώνυμο βοηθού εισηγητή *¹

:

……………………………………………………….

Γνωστικό αντικείμενο

:

……………………………………………………….

Έτος σπουδών

:

……………………………………………………….

Τμήμα

:

……………………………………………………….

Τόπος εισηγήσεων

:

……………………………………………………….

 

β. Αξιολόγηση Εισηγητή

 

1. Πώς αξιολογείτε τον Εισηγητή από πλευράς γνώσης του γνωστικού αντικειμένου;

5

Άριστος

 

 

4

Πολύ

καλός

 

 

3

Καλός

 

 

2

Μέτριος

 

 

1

Ακατάλληλος

 

 

2. Πώς αξιολογείτε την προσπάθεια του Εισηγητή για τη θεωρητική κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου;

5

Άριστη

 

 

4

Πολύ

καλή

 

 

3

Καλή

 

 

2

Μέτρια

 

 

1

Κακή

 

 

3. Πώς αξιολογείτε την προσπάθεια του Εισηγητή για την πρακτική κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου;

5

Άριστη

 

 

4

Πολύ

καλή

 

 

3

Καλή

 

 

2

Μέτρια

 

 

1

Κακή

 

 

4. Πώς αξιολογείτε τη διδασκαλία και γενικότερα την προσπάθεια του Εισηγητή για να κατανοήσετε τα θέματα του γνωστικού αντικειμένου;

5

Άριστη

 

 

4

Πολύ

καλή

 

 

3

Καλή

 

 

2

Μέτρια

 

 

1

Κακή

 

 

5. Υπάρχουν θέματα του γνωστικού αντικειμένου που δεν αναπτύχθηκαν επαρκώς κατά τη γνώμη σας;

5-4

Κανένα

 

 

3

Ελάχιστα

 

 

2

Μερικά

 

 

1

Πολλά

 

Ελάχιστα

Μερικά

Πολλά

= 1-2 θέματα

= 2-3 θέματα

= άνω των 5 θεμάτων

Παρακαλούμε, αναφέρατε, συνοπτικά, τα θέματα που δεν αναπτύχθηκαν επαρκώς κατά τη γνώμη σας:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

*1: Συμπληρώνεται μόνο όταν έχει ορισθεί και βοηθός εισηγητή

 

6. Πώς αξιολογείτε τον Εισηγητή από πλευράς μεταδοτικότητας των γνώσεων;

5

Άριστος

 

 

4

Πολύ

καλός

 

 

3

Καλός

 

 

2

Μέτριος

 

 

1

Ακατάλληλος

 

 

7. Πώς αξιολογείτε τον Εισηγητή από πλευράς επικοινωνίας με τους σπουδαστές;

5

Άριστος

 

 

4

Πολύ

καλός

 

 

3

Καλός

 

 

2

Μέτριος

 

 

1

Ακατάλληλος

 

 

8. Πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει ο Εισηγητής;

5-4

ΟΧΙ

 

 

3

Όχι, αλλά απαιτείται να βελτιωθεί

 

 

2-1

ΝΑΙ

 

 

Παρακαλούμε, αναφέρατε συνοπτικά τους λόγους που πρέπει να αλλάξει ο εισηγητής ή τους τομείς που απαιτείται να βελτιωθεί:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

γ. Αξιολόγηση βοηθού Εισηγητή

(συμπληρώνεται μόνο όταν υπάρχει βοηθός εισηγητή)

 

9. Πώς αξιολογείτε το βοηθό εισηγητή από πλευράς θεωρητικής και πρακτικής γνώσης του γνωστικού αντικειμένου;

5

Άριστος

 

 

4

Πολύ

καλός

 

 

3

Καλός

 

 

2

Μέτριος

 

 

1

Ακατάλληλος

 

 

10. Πώς αξιολογείτε το βοηθό εισηγητή από πλευράς μεταδοτικότητας γνώσεων και επικοινωνίας με τους σπουδαστές;

5

Άριστος

 

 

4

Πολύ

καλός

 

 

3

Καλός

 

 

2

Μέτριος

 

 

1

Ακατάλληλος

 

 

11. Πιστεύετε ότι ο βοηθός εισηγητή μπορεί να αναλάβει ως εισηγητής στην επόμενη εκπαιδευτική περίοδο;

5-4

ΝΑΙ

 

 

3

Ναι, αλλά πρέπει να βελτιωθεί

 

 

2-1

ΟΧΙ

 

 

Παρακαλούμε, αναφέρατε συνοπτικά τους λόγους που ο βοηθός εισηγητή δεν μπορεί να αναλάβει ως εισηγητής ή τους τομείς που πρέπει να βελτιωθεί:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 
 

    

δ. Αξιολόγηση γνωστικού αντικειμένου και λοιπά στοιχεία

 

12. Παρακολουθήσατε τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου:

5-4

Χωρίς

απουσίες

 

 

3

Λίγες απουσίες

 

 

2

Αρκετές

απουσίες

 

 

1

Πολλές

απουσίες

 

Λίγες απουσίες

Αρκετές απουσίες

Πολλές απουσίες

= έως 10% του συνόλου των ωρών του μαθήματος

= 10% – 20 % του συνόλου των ωρών του μαθήματος

= άνω του 20% του συνόλου των ωρών του μαθήματος

 

13. Θεωρείτε ότι το γνωστικό αντικείμενο είναι γενικά:

5-4

Πολύ

εύκολο

 

 

3

Εύκολο

 

 

2

Δύσκολο

 

 

1

Πολύ δύσκολο

 

 

14. Θεωρείτε ότι το γνωστικό αντικείμενο είναι για το επάγγελμά σας:

5

Αναγκαίο

 

 

4

Πολύ

χρήσιμο

 

 

3

Χρήσιμο

 

 

2

Αδιάφορο

 

 

1

Άχρηστο

 

 

15. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΙΕΣΟΕΛ βοηθά στην απόκτηση νέων τεχνικών γνώσεων, καθώς και στη βελτίωση ικανοτήτων και δεξιοτήτων;

5

Πάρα

πολύ

 

 

4

Πολύ

 

 

3

Αρκετά

 

 

2

Λίγο

 

 

1

Καθόλου

 

 

16. Οι γνώσεις που αποκτήσατε είναι αξιοποιήσιμες στην εργασία σας;

5

Πάρα

πολύ

 

 

4

Πολύ

 

 

3

Αρκετά

 

 

2

Λίγο

 

 

1

Καθόλου

 

 

17. Σε ποιο βαθμό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΙΕΣΟΕΛ ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;

5

Πάρα

πολύ

 

 

4

Πολύ

 

 

3

Αρκετά

 

 

2

Λίγο

 

 

1

Καθόλου

 

 

18. Θα προτείνατε σε άλλους συναδέλφους σας ή τρίτους να παρακολουθήσουν το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΙΕΣΟΕΛ;

5-4-3

ΝΑΙ

 

 

2-1

ΟΧΙ

 

 

 

Παρακαλούμε, να χρησιμοποιήσετε τον κατωτέρω χώρο για ό,τι επί πλέον υποδείξεις ή παρατηρήσεις θα θέλατε να επισημάνετε σχετικά με την οργανωτική δομή και λειτουργία του μεταπτυχιακού προγράμματος του ΙΕΣΟΕΛ:

………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………........................................................................................................................................................................................

 

Ημερομηνία:…..……………………….

 

 

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας
ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ιστορικό ΙΕΣΟΕΛ

Γενικά

Το ΣΩΜΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΣΟΕΛ) και το ΣΩΜΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΣΟΛ) ίδρυσαν το έτος 1997 το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΙΕΣΟΕΛ) με σκοπό την Επαγγελματική Μεταπτυχιακή Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Μελών του και Στελεχών Επιχειρήσεων.

1.    Ίδρυση – Σκοπός

Το 1997 ιδρύθηκε το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΙΕΣΟΕΛ) συνεχίζοντας την παράδοση του Σώματος Ορκωτών Λογιστών (ΣΟΛ), που από το 1955 παρείχε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στα μέλη του. Η ίδρυση του ΙΕΣΟΕΛ έγινε από το ΣΩΜΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΣΟΕΛ) και το ΣΩΜΑ ΟΡΚΩΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΣΟΛ), με σκοπό την μεταπτυχιακή επαγγελματική εκπαίδευση στα νεοεισερχόμενα στο ελεγκτικό επάγγελμα μέλη, αλλά και σε όσα στελέχη των επιχειρήσεων επιθυμούν να λάβουν μια τέτοια εκπαίδευση.
Το ΙΕΣΟΕΛ έχει, επίσης, ως σκοπό την οργάνωση ειδικών σεμιναρίων επιμόρφωσης, εξειδίκευσης και συνεχούς εκπαίδευσης των απασχολουμένων στο ελεγκτικό και λογιστικό επάγγελμα.

2.    Πρόγραμμα μεταπτυχιακών επαγγελματικών σπουδών

Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα αναφέρεται, κυρίως, στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική και περιλαμβάνει όλα τα γνωστικά αντικείμενα των επαγγελματικών εξετάσεων, που ορίζονται στο άρθρο 8 του Ν. 3693/2008 κατ’ εφαρμογή της οδηγίας 2006/43 Ε.Κ, για την απόκτηση της επαγγελματικής άδειας του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι πάνω από 800 διδακτικές ώρες και πραγματοποιείται σε δύο (2) ετήσιους κύκλους σπουδών.
Η θεωρητική και πρακτική διδασκαλία στα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος διεξάγεται από έμπειρους και καταξιωμένους καθηγητές ΑΕΙ, Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές με μεταπτυχιακές σπουδές και εκπαίδευση στο εξωτερικό, αλλά και ορισμένα υψηλόβαθμα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης, ιδίως σε φορολογικά και οικονομικά θέματα.
Το ΣΟΕΛ έχει διαμορφώσει σύγχρονους εκπαιδευτικούς χώρους στα ιδιόκτητα γραφεία του, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, όπου παρέχεται από το ΙΕΣΟΕΛ η προαναφερθείσα μεταπτυχιακή εκπαίδευση.

3.    Χορήγηση Τίτλου Σπουδών

Σε αυτούς που παρακολουθούν την εκπαίδευση και μετά από επιτυχή συμμετοχή στις επαγγελματικές εξετάσεις του ΣΟΕΛ σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του μεταπτυχιακού προγράμματος χορηγείται ο Μεταπτυχιακός Επαγγελματικός Τίτλος Κατάρτισης Ελεγκτών Λογιστών (ΜΕΤΚΕΛ) του ΙΕΣΟΕΛ.
Οι κάτοχοι του τίτλου αυτού αποκτούν και την άδεια άσκησης του επαγγέλματος του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή μετά την προβλεπόμενη, από την ισχύουσα νομοθεσία, ελεγκτική προϋπηρεσία.

4.    Οργάνωση και διεξαγωγή επαγγελματικών εξετάσεων


Στο ΣΟΕΛ έχει ανατεθεί από την ΕΛΤΕ η διοργάνωση και διεξαγωγή των επαγγελματικών εξετάσεων του άρθρου 7 του Ν. 3693/2008 για την απόκτηση της επαγγελματικής άδειας του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται δύο φορές το χρόνο (Δεκέμβριο και Ιούλιο).

5.    Συνεργασίες του ΙΕΣΟΕΛ


Το ΙΕΣΟΕΛ συνεργάζεται με τους κατωτέρω φορείς:

5.1  Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών μέσω του ΙΕΣΟΕΛ και σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει διοργανώσει από οκταετίας μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική, που αποβλέπει στην χορήγηση Πανεπιστημιακού τίτλου MASTER σε αυτούς τους τομείς.
Το πρόγραμμα αυτό είναι πρωτοποριακό στην Ελλάδα και στοχεύει να μεταδώσει στους συμμετέχοντες την ακαδημαϊκή γνώση των καθηγητών του ΕΚΠΑ καθώς και την πρακτική γνώση και εμπειρία των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών του ΣΟΕΛ, του επίσημου ελεγκτικού φορέα της Ελλάδος.
Όσοι σπουδαστές του Προγράμματος αυτού ενδιαφέρονται να αποκτήσουν, πέραν του τίτλου Master, και την άδεια άσκησης του επαγγέλματος του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή συμμετέχουν μόνο στις επαγγελματικές εξετάσεις του ΣΟΕΛ και ο βαθμός που επιτυγχάνουν σε κάθε μάθημα στις εξετάσεις αυτές αναγνωρίζεται ως βαθμός του αντίστοιχου μαθήματος του προγράμματος Master.

5.2     Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών μέσω του ΙΕΣΟΕΛ συνεργάζεται από το εκπαιδευτικό έτος 2012-2013 με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική που αποβλέπει στη χορήγηση τίτλου Master στους τομείς αυτούς.
Το πλαίσιο αρχών συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας είναι το ίδιο με το προαναφερόμενο πλαίσιο συνεργασίας με το ΕΚΠΑ.  Βασικός σκοπός της συνεργασίας αυτής είναι η επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών του ΙΕΣΟΕΛ στην Βόρεια Ελλάδα.
Οι κάτοχοι του Μεταπτυχιακού Επαγγελματικού Τίτλου Κατάρτισης Ελεγκτών Λογιστών (ΜΕΤΚΕΛ) του ΙΕΣΟΕΛ αποκτούν και το μεταπτυχιακό τίτλο Master στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ύστερα από συμπληρωματικές εξετάσεις σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα.

5.3    The Association of Chartered Certified Accountants για την απόκτηση του επαγγελματικού τίτλου του ACCA

•    Κοινό Σχήμα Εξετάσεων JES (Joint Examination Scheme)
Βάσει της συμφωνίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΣΟΕΛ και του ACCA, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να συμμετάσχουν στο κοινό πρόγραμμα εξετάσεων “JES”  και, αφού εξετασθούν επιτυχώς στην Ελληνική γλώσσα τα μαθήματα που σχετίζονται με το δίκαιο των εταιρειών και τη φορολογική νομοθεσία και στην Αγγλική γλώσσα τα υπόλοιπα μαθήματα του ACCA, να γίνουν ταυτόχρονα κάτοχοι του επαγγελματικού τίτλου και των δύο φορέων ΙΕΣΟΕΛ και ACCA.
Αυτό το κοινό σχήμα εξετάσεων έχει την έγκριση της ελληνικής ρυθμιστικής αρχής – ΕΛΤΕ. Συνεπώς όσοι ολοκληρώσουν επιτυχώς τις εξετάσεις του JES ικανοποιούν τις απαιτήσεις των επαγγελματικών εξετάσεων για την αναγνώρισή τους ως Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές σύμφωνα με το Ν. 3693/2008.

5.4    Λοιπές συνεργασίες – δραστηριότητες


Το ΙΕΣΟΕΛ συνεργάζεται με το ΚΕΚ του ΕΚΠΑ σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα Κατάρτισης σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Τα προγράμματα αυτά είναι μονοετούς ή διετούς διάρκειας.
Το ΙΕΣΟΕΛ έχει υπογράψει συμβάσεις επιστημονικής και εκπαιδευτικής συνεργασίας με περιφερειακά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ινστιτούτα του εξωτερικού, ώστε να υπάρχει κατάλληλη επιστημονική επαγγελματική εκπαίδευση και σε άλλες περιοχές της χώρας, εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Στο ΙΕΣΟΕΛ έχει ανατεθεί από το ΣΟΕΛ η υλοποίηση του Προγράμματος Διαρκούς Επιμόρφωσης των ΟΕΛ που απορρέει από το άρθρο 11 ν. 3693/2008. Στο πλαίσιο της ανάθεσης αυτής, το ΙΕΣΟΕΛ έχει οργανώσει με επιτυχία μέχρι σήμερα πλέον των δεκαπέντε σειρών σεμιναρίων με επίκαιρα και σημαντικά θέματα που αφορούν το ελεγκτικό επάγγελμα.
Το ΙΕΣΟΕΛ δραστηριοποιείται σε επιστημονικές, οικονομικές και λογιστικές εκδόσεις, αλλά και στη διοργάνωση επιμορφωτικών και εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε στελέχη δημοσίων οργανισμών, τραπεζών και μεγάλων επιχειρήσεων. Ειδικότερα έχει αναλάβει την επιμόρφωση στελεχών του Οικονομικού Σώματος του Γενικού Επιτελείου Στρατού και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Προοπτικές για το μέλλον

Βασικοί στόχοι του ΙΕΣΟΕΛ για το απώτερο μέλλον είναι η συνεχής ποιοτική αναβάθμιση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Επαγγελματικής Κατάρτισης ΙΕΣΟΕΛ και των επαγγελματικών εξετάσεων του ΣΟΕΛ για την απόκτηση της επαγγελματικής άδειας του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή, καθώς και η περαιτέρω επέκταση των συνεργασιών με εκπαιδευτικούς φορείς.



Ειδικότερα, οι στόχοι του ΙΕΣΟΕΛ για το απώτερο μέλλον είναι οι εξής:



•    Η συνεχής προσαρμογή της διδακτέας και εξεταστέας ύλης των γνωστικών αντικειμένων του Προγράμματος ΙΕΣΟΕΛ με την αντίστοιχη εξεταστέα ύλη για την απόκτηση της άδειας ασκήσεως του ελεγκτικού επαγγέλματος σε άλλες μεγάλες χώρες (π.χ. Αγγλία, Αμερική κλπ.). Βασικός στόχος είναι η ύλη των γνωστικών αντικειμένων του Προγράμματος ΙΕΣΟΕΛ να είναι σύγχρονη και εναρμονισμένη με την αντίστοιχη εξεταστέα ύλη για την απόκτηση της άδειας ασκήσεως του ελεγκτικού επαγγέλματος διεθνώς.
•    Η συνεχής ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος ΙΕΣΟΕΛ, ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις ειδικότερες ανάγκες του ελεγκτικού επαγγέλματος στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.
•    Η συνεχής ποιοτική αναβάθμιση των επαγγελματικών εξετάσεων του ΣΟΕΛ για την απόκτηση της άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή, καθώς και η σταδιακή προσαρμογή τους με τις αντίστοιχες επαγγελματικές εξετάσεις μεγάλων Ινστιτούτων του εξωτερικού (π.χ. Αγγλίας, Αμερικής, Καναδά κλπ).
•    Η επέκταση το Κοινού Σχήματος Εξετάσεων “JES” με το ACCA και στη Θεσσαλονίκη. Βασικός σκοπός της επέκτασης αυτής είναι η εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων σπουδαστών της Βορείου Ελλάδος που επιθυμούν να ακολουθήσουν το Πρόγραμμα αυτό.
•    Η οργάνωση και λειτουργία, σε συνεργασία με Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, μεταπτυχιακού προγράμματος (MASTER) στην «Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική του Δημοσίου Τομέα». Σκοπός του προγράμματος αυτού θα είναι η επάνδρωση των Δημοσίων Υπηρεσιών από στελέχη με τη απαραίτητη γνώση και εμπειρία.
•    Η βελτίωση του «Προγράμματος Διαρκούς Επιμόρφωσης των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών» που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 11 Ν. 3693/2008. Η επιμόρφωση αυτή παρέχεται από το ΙΕΣΟΕΛ με σχετική απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου του ΣΟΕΛ. Ο σχετικός σχεδιασμός για το μέλλον προβλέπει, εκτός των άλλων, την επιλογή επίκαιρων και σημαντικών θεμάτων για την επιμόρφωση των ΟΕΛ, την ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής και συμπλήρωση τμημάτων, τη λειτουργία Μητρώου ΟΕΛ που παρακολουθούν τα σεμινάρια, την οργάνωση ημερίδων για ενημέρωση ΟΕΛ σε επίκαιρα θέματα που αφορούν το ελεγκτικό επάγγελμα κλπ.
•    Η πιστοποίηση επάρκειας για την άσκηση του επαγγέλματος του εσωτερικού ελεγκτή. Για το σκοπό αυτό έχει καταρτιστεί πλαίσιο αρχών λειτουργίας του σχετικού Προγράμματος Σπουδών. Το Πρόγραμμα αυτό προβλέπει, εκτός των άλλων, ότι για τη χορήγηση πιστοποίησης επάρκειας εσωτερικού ελεγκτή απαιτείται η παρακολούθηση της διδασκαλίας 12 γνωστικών αντικειμένων, διάρκειας 350 ωρών (2 εξάμηνα), καθώς και η επιτυχής εξέταση στα αντικείμενα αυτά. Ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει την υλοποίηση του Προγράμματος αυτού σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών της Αγγλίας.
•    Η έναρξη διαπραγματεύσεων για συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (MASTER) στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική. Βασικός σκοπός της συνεργασίας αυτής είναι η επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών του ΙΕΣΟΕΛ στην Κεντρική Ελλάδα.
•    Η έναρξη διαπραγματεύσεων για συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της περιφέρειας σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (MASTER) στην «Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική». Βασικός σκοπός των συνεργασιών αυτών είναι η επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών του ΙΕΣΟΕΛ στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας (π.χ. Δυτική Ελλάδα, Ανατολική Μακεδονία, Θράκη κλπ.)
•    Η έναρξη διαπραγματεύσεων για επιστημονική συνεργασία με μεγάλα Ινστιτούτα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών του εξωτερικού, όπως το ICAEW κλπ. Βασικός σκοπός των συνεργασιών αυτών είναι η απόκτηση από το ΙΕΣΟΕΛ διεθνούς εμπειρίας σε θέματα επιμόρφωσης των ελεγκτών και γενικότερα σε θέματα που αφορούν στο ελεγκτικό επάγγελμα.
•    Η επέκταση της συνεργασίας με τις Ένοπλες Δυνάμεις για την επιμόρφωση στελεχών των οικονομικών υπηρεσιών τους σε θέματα Λογιστικής και εφαρμογής του διπλογραφικού συστήματος, καθώς και σε ειδικά θέματα Ελεγκτικής.